Haberler
BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ
Tarih : 29.05.2020 09:27:00 | Okunma Sayısı : 374
Bir zamanlar idare edilen, suskun olan, seyirci durumundaki vatandaş artık başka yerlerde olup bitenleri daha iyi izliyor, istenirse yapılabileceklerin farkında. Talep ve beklentileri daha belirgin. Onu yuvarlak sözler değil de, aldığı somut hizmet ve onu alış tarzı ilgilendiriyor. Seçmenlerin çoğu, yeni düşüncelerin, yeni vizyonların ve farklı bir bakış açısının ortaya konulmasını talep ediyor. Kısacası, değişim isteği ön plana çıkıyor. Artık klasik yönetim anlayışları bu değişim karşısında bireylerin gereksinim ve beklentilerini tatmin etmekten uzak kalmaktadır.

Ahmet Akın – Yeminli Mali Müşavir

Bir zamanlar idare edilen, suskun olan, seyirci durumundaki vatandaş artık başka yerlerde olup bitenleri daha iyi izliyor, istenirse yapılabileceklerin farkında. Talep ve beklentileri daha belirgin. Onu yuvarlak sözler değil de, aldığı somut hizmet ve onu alış tarzı ilgilendiriyor. Seçmenlerin çoğu, yeni düşüncelerin, yeni vizyonların ve farklı bir bakış açısının ortaya konulmasını talep ediyor. Kısacası, değişim isteği ön plana çıkıyor. Artık klasik yönetim anlayışları bu değişim karşısında bireylerin gereksinim ve beklentilerini tatmin etmekten uzak kalmaktadır

Belediyelerin sunduğu hizmet kalitesini ölçen, hizmetten yararlanan vatandaşlardır. Beklentiler doğrultusunda hizmet kalitesi vatandaştan vatandaşa farklılık göstermektedir. Beklentileri kişinin sahip olduğu eğitim seviyesi, gelir durumu ve sosyal düzeyi gibi pek çok değişken etkilemektedir. Bilgi toplumunun ortaya koyduğu yeni yaklaşımlarla vatandaşların yaşam kalitesini ve vatandaş memnuniyetini artıran sorumluluğu üstlenen bir belediye hizmet anlayışını kurmak gerekir.

Belediyelerin kendi içinde ve temas halinde oldukları kurum ve kuruluşlarla tüm alt yapı gelişmeleri, veri tabanı, program ve uygulamadaki uyumu büyük önem taşımaktadır. Bunun içinde dijital dönüşüm şarttır. Dijitalleşme yatırımları maliyetli olarak görülebilir ancak zamanla sağladığı tasarruflarla karlı bir yatırım sağlıyor. Belediye olarak dijitale dönüştüğünüz zaman hizmetlerde maliyeti yarı yarıya azalıyor.

Belediye hizmetlerinde esas olan vatandaş memnuniyetidir. Vatandaş için neyin yapıldığı değil nasıl yapıldığı öne çıkmaktadır. Bu soruların yanıtı hizmet alanların düşüncelerinde yatmaktadır. Dijital teknolojiyi kullanarak ciddi sonuçlar elde edilebilir. Esasen tüm belediyelerimiz performans raporlarında bu konulara yer vererek ne kadar önemsediklerini ortaya koymuşlardır. Çağrı merkezinin kurulması, belediyeye gelen tüm talep ve şikayetlerin bir merkezde toplanması, hizmetlerin izleme ve değerlendirme merkezlerinde raporlanması ve verilen hizmetlerden vatandaş memnuniyetinin tespit edilmesi belediyeler için hayati önem taşımaktadır.

Dijital çağda birçok işlemin rahatlıkla ve çabuklukla, internet ağları aracılığıyla gerçekleştirildiği bilinmektedir.

Koronavirüs salgını da bu gerçeği tescil etti. Bu yüzden şehirlerin büyüyen ölçek ve artan nüfus sorunu karşısında dijital temelli uygulamalardan azami oranda faydalanılması doğru olacaktır. Dijital gelişimi ihmal eden ve gereken altyapıyı kuramayan şehirlerin, günü geldiğinde, hizmet arzı noktasında zorlanacağını söylemek de yanlış olmayacaktır.

ahmetakinmersin@gmail.com

www.ahmetakin.com.tr

tasarım: urfa escort bayan


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 20.04.2024 17:45:04
TEKNOLOJİ İŞLERİ NEDEN GELECEK İÇİN HARİKA...
Devamı...

Tarih : 12.04.2024 16:23:27
BAŞARILI KADIN GİRİŞİMCİ OLMANIN İPUÇLARI...
Devamı...

Tarih : 6.04.2024 15:57:30
FİNANS SEKTÖRÜ HIZLA KÜRESEL BİR KÖY HALİNE GELİYOR...
Devamı...

Tarih : 1.04.2024 16:54:06
GELİŞEN TEKNOLOJİLER DENETİME UYGULANDIĞINDA İNANILMAZ SONUÇLAR VERİYOR...
Devamı...

Tarih : 1.04.2024 16:53:06
GELİŞEN TEKNOLOJİLER DENETİME UYGULANDIĞINDA İNANILMAZ SONUÇLAR VERİYOR...
Devamı...

Tarih : 23.03.2024 13:13:36
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NEDEN ÖNEMLİ BİR GELİŞMEDİR...
Devamı...

Tarih : 18.03.2024 17:53:27
BAŞARILI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KÜLTÜR MİRAS TURİZMİ...
Devamı...

Tarih : 9.03.2024 12:16:00
BAŞARILI BİR GİRİŞİMCİ GENELLİKLE TUTKUDAN GÜÇ ALIR...
Devamı...

Tarih : 2.03.2024 12:50:18
BELEDİYE HİZMETLERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, DİJİTALLEŞME ve ŞEFFAFLIK ÖN PLANDA TUTULMALI...
Devamı...

Tarih : 23.02.2024 13:06:15
LOJİSTİK FİRMALARINDA YENİ TRENDLER...
Devamı...

Tarih : 17.02.2024 14:42:59
DİJİTAL DÖNÜŞÜM...
Devamı...

Tarih : 9.02.2024 17:47:47
PAZARLAMA PLANLAMASINDA BAŞARILI KAMPANYA YOLLARI...
Devamı...

Tarih : 3.02.2024 13:43:51
ÜRETİMDE VERİMSİZLİK TÜRKİYE’NİN TEMEL SORUNU OLMAYA DEVAM EDİYOR...
Devamı...

Tarih : 26.01.2024 16:58:15
YALAN TEMELLİ SİYASETİN ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 24.01.2024 16:08:27
GELECEĞİN EN İYİ İŞ ve SEKTÖRLERİ...
Devamı...

Tarih : 24.01.2024 16:05:38
ÜNİVERSİTELERİN BULUNDUKLARI ŞEHİRLERİN YEREL EKONOMİK KALKINMASINA KATKILARI OLMALIDIR...
Devamı...

Tarih : 6.01.2024 10:56:08
ŞİİR NEDEN BU KADAR GÜÇLÜ?...
Devamı...

Tarih : 29.12.2023 17:32:40
MÜZİĞİN İNSAN YAŞAMINDAKİ ETKİLERİ...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2024 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA