Haberler
2023-2024’de İZLENECEK 6 REKLAM TRENDİ | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
2023-2024’de İZLENECEK 6 REKLAM TRENDİ
Tarih : 19.11.2022 11:03:30 | Okunma Sayısı : 382
Tüketiciler mobil cihazlarda ve sosyal medyada daha fazla zaman harcadıkça dijital reklam stratejileri hızla değişiyor.

Ahmet Akın - Yeminli Mali Müşavir

1-Reklamcılıkta yeni eğilimlerden birisi VİDEO reklamların gittikçe kısalıyor olması.

Günümüz tüketicilerinin uzun videolar için çok az sabrı var. Aslında, yetişkinlerin %25'inden fazlası bir videoyu yalnızca 10 saniye sonra kapatacaklarını söylüyor. Yarısından fazla 20 saniye sonra kapatacaklarını söylüyor.

Yakın tarihli raporlar, mevcut video pazarlamacılarının yaklaşık %100'ünün bu yıl video stratejilerini kullanmaya devam edeceklerini söylediğini gösteriyor.

2-Pazarlama ve reklamcılıkta yapay zeka, veri analizi ve verimlilik açısından gerçek bir etki yaratıyor.

AI endüstrisi 2019'da 27 milyar dolar olarak ölçüldü ve 2027 yılına kadar 250 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor.

Reklamverenler, gösterimleri, tıklama oranlarını, teklif düzeylerini ve hedeflemeyi test etme ve optimize etme yöntemlerini geliştirmek için AI araçlarını kullanıyor.

Yapay zeka ve makine öğrenimi, çeşitli işletmelerde adeta bir devrimi ateşliyor.

3-Reklamverenler mobil oyunların popülaritesinden yararlanıyor.

Video oyunu kullanıcılarının büyük çoğunluğu, oyunlarına inanılmaz derecede yatırım yapıyor.

Yaklaşık %70'i, mobil oyunlardan vazgeçmeden önce sosyal medyadan veya TV'den vazgeçeceklerini söylüyor.

Aynı çalışmada, kullanıcılar oyun içi görüntülü reklamlara internetteki reklamlardan iki kat daha fazla dikkat ettiklerini söylediler.

4-Reklamlar sesi kaybeder.

İstatistikler, yayın dışı reklamların, yayın içi video reklamcılığa göre daha yüksek bir tıklanma oranı ve daha uzun etkileşim oranına sahip olduğunu söylüyor. Facebook kullanıcılarının %85'inin videoları sesi kapalı izlediğini bildiriyor.

Sosyal medya reklamlarındaki altyazılar, reklamverenlerin bu eğilime uyum sağlamalarının başka bir yoludur.

5-Tüketiciler Sosyal Medya Reklamlarında Özgünlük İstiyor.

Reklamcılar, insan dışı kaynaklar aracılığıyla verimliliği artırmaya çalışırken, tüketiciler markalardan ve yayınladıkları reklamlardan daha özgün mesajlar istiyorlar.

Araştırmalar, tüketicilerin %75'inden fazlasının, markaların içeriğine kıyasla ortalama insanların içeriğine güvendiğini söylediğini gösteriyor.

 Pazarlama ve reklam uzmanları, tipik marka içeriği ile markanın insani yönünü yansıtan kullanıcı tarafından oluşturulan içerik arasında bir denge oluşturmak için sosyal medyaya yöneliyor.

 Etkileyici pazarlama, reklam endüstrisinin markalarını insancıllaştırmak için çalıştığı bir yoldur.

6.-Amazon, E-Ticaret Reklam Alanına Hakim Oluyor.

E-ticaret sitelerindeki reklam harcamaları artış gösteriyor. Amazon, bu reklam alanındaki açık ara en büyük oyuncu.

Aslında, Amazon, genel e-ticaret reklam harcamalarının %75'inden fazlasını oluşturuyor.

Amazon'un toplam reklam geliri 7 milyar doları aşıyor.  Onları, 1,5 milyar doların biraz üzerinde reklam geliriyle Wal-Mart izliyor.

Tüketiciler mobil cihazlarda ve sosyal medyada daha fazla zaman harcadıkça dijital reklam stratejileri hızla değişiyor.

Kaynak: Exploding Topics

ahmetakinmersin@gmail.com


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 27.04.2024 16:10:58
TÜRKİYE’DE KENT KONSEYİ, EN ÖNEMLİ KURUMSAL KATILIM ARACIDIR...
Devamı...

Tarih : 20.04.2024 17:45:04
TEKNOLOJİ İŞLERİ NEDEN GELECEK İÇİN HARİKA...
Devamı...

Tarih : 12.04.2024 16:23:27
BAŞARILI KADIN GİRİŞİMCİ OLMANIN İPUÇLARI...
Devamı...

Tarih : 6.04.2024 15:57:30
FİNANS SEKTÖRÜ HIZLA KÜRESEL BİR KÖY HALİNE GELİYOR...
Devamı...

Tarih : 1.04.2024 16:54:06
GELİŞEN TEKNOLOJİLER DENETİME UYGULANDIĞINDA İNANILMAZ SONUÇLAR VERİYOR...
Devamı...

Tarih : 1.04.2024 16:53:06
GELİŞEN TEKNOLOJİLER DENETİME UYGULANDIĞINDA İNANILMAZ SONUÇLAR VERİYOR...
Devamı...

Tarih : 23.03.2024 13:13:36
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NEDEN ÖNEMLİ BİR GELİŞMEDİR...
Devamı...

Tarih : 18.03.2024 17:53:27
BAŞARILI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KÜLTÜR MİRAS TURİZMİ...
Devamı...

Tarih : 9.03.2024 12:16:00
BAŞARILI BİR GİRİŞİMCİ GENELLİKLE TUTKUDAN GÜÇ ALIR...
Devamı...

Tarih : 2.03.2024 12:50:18
BELEDİYE HİZMETLERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, DİJİTALLEŞME ve ŞEFFAFLIK ÖN PLANDA TUTULMALI...
Devamı...

Tarih : 23.02.2024 13:06:15
LOJİSTİK FİRMALARINDA YENİ TRENDLER...
Devamı...

Tarih : 17.02.2024 14:42:59
DİJİTAL DÖNÜŞÜM...
Devamı...

Tarih : 9.02.2024 17:47:47
PAZARLAMA PLANLAMASINDA BAŞARILI KAMPANYA YOLLARI...
Devamı...

Tarih : 3.02.2024 13:43:51
ÜRETİMDE VERİMSİZLİK TÜRKİYE’NİN TEMEL SORUNU OLMAYA DEVAM EDİYOR...
Devamı...

Tarih : 26.01.2024 16:58:15
YALAN TEMELLİ SİYASETİN ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 24.01.2024 16:08:27
GELECEĞİN EN İYİ İŞ ve SEKTÖRLERİ...
Devamı...

Tarih : 24.01.2024 16:05:38
ÜNİVERSİTELERİN BULUNDUKLARI ŞEHİRLERİN YEREL EKONOMİK KALKINMASINA KATKILARI OLMALIDIR...
Devamı...

Tarih : 6.01.2024 10:56:08
ŞİİR NEDEN BU KADAR GÜÇLÜ?...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2024 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA